B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

17 maart 2014

Linkedin uitnodigingen

Telkens als ik een workshop over Linkedin verzorg, adviseer ik dat als je een andere Linkedin-gebruiker een uitnodiging verstuurt, je daar best een persoonlijke boodschap aan toevoegt. De standaard-boodschap "I'd like to add you to my professional network." of "I'd like to connect with you on LinkedIn." is immers zo weinigzeggend. Het probleem met Linkedin is dat uitnodigingen soms vertrekken zonder persoonlijke boodschap indien je onvoldoende oplet, bijvoorbeeld in de rubriek "people you may know".

De laatste Linkedin-uitnodiging met een dergelijke standaard-boodschap kwam bovendien van een "Experienced Recruiter".

Een "Experienced Recruiter" die een dergelijke Linkedin-uitnodiging verstuurt lijkt mij niet zo experienced. Waarom zou ik ingaan op een dergelijke anonieme uitnodiging? Waarom zou ik connecteren met een recruiter, wat automatisch gemeld wordt aan mijn netwerk? Wat win ik er bij door te connecteren met deze persoon? Wat heeft deze persoon mij aan te bieden?

Iemand die maar een klein beetje moeite doet kan mijn contactgegevens vinden, als je veel moeite doet kan je zelfs mijn telefoonnummer te pakken krijgen. Deze uitnodiging zal bijgevolg vertikaal geklasseerd worden. Andere personen die met mij willen connecteren zijn hierbij gewaarschuwd. De kans dat ik u aanvaard als u mij een standaard-boodschap bezorgt is eerder klein ...

Related Posts with Thumbnails