B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

09 december 2013

DPD, epiloog

De afgelopen dagen kon u op dit blog en ook via mijn tweets volgen wat ik vond van de dienstverlening van DPD (deel 1, deel 2 en deel 3) . Vanuit Nederland was een pakje met voor mij ongekende inhoud naar mij verstuurd. Deze namiddag is het uiteindelijk geleverd.
Wat ik heb uit de ervaringen van de afgelopen dagen geleerd?
  1. De aanpak van DPD getuigt niet van veel flexibiliteit naar de bestemmelingen, meer bepaald wat het afleveren aan huis betreft.
  2. DPD Nederland is al aanwezig op sociale media met de Twitter-account @dpdNL.
  3. Gelukkig heeft Hanneke van DPD Nederland mijn tweets opgemerkt en met DPD België contact opgenomen.
  4. Een medewerker van DPD België heeft mij vrijdag opgebeld om naar mijn ervaringen te informeren.
  5. DPD België was uiteindelijk alsnog voldoende flexibel om het pakje te laten bezorgen op een tijdstip dat er iemand thuis was, waarvoor dank.
Misschien moet DPD overwegen om ook actief te worden op sociale media. DPD komt er immers af en toe ter sprake en niet altijd in positieve zin.

Als klant word ik graag aangenaam verrast, bedrijven die het motto "to delight the customer" hanteren hebben bij mij een streepje voor. Ik werd inderdaad verrast door de aanpak van DVD, maar de eerste dagen niet in positieve zin (de Franstalige formulieren waren daarvan een spijtig voorbeeld).

Als u wil weten wat er naast het snoepgoed van Sint en Piet in de doos bevond, dan moet u nog een beetje geduld hebben ...

Related Posts with Thumbnails