B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

26 juli 2013

Tweetdeck

Op mijn Android smartphone gebruikte ik al een hele tijd Tweetdeck, tot mijn grote tevredenheid. Vooral de mogelijkheid om kolommen toe te voegen met zoektermen vond ik zeer handig. Op die manier kon ik snel nieuwe berichten detecteren voor specifieke hashtags.

Tweetdeck was een onafhankelijk bedrijf, maar het bedrijf werd in 2011 werd het door Twitter overgenomen. De eerste jaren had deze overname geen nadelige gevolgen voor de gebruikers van Tweetdeck. Maar in maart van dit jaar maakte Twitter bekend dat het de stekker uit de Tweetdeck apps zou trekken. Bij het onbeschikbaar maken van de oorspronkelijke Twitter API's onlangs bleek de kolom-functionaliteit al niet meer te werken, het bekijken van je tijdslijn en de berichten waarin je vermeld werd nog wel. Sinds deze week is het ook met die overige functionaliteiten gedaan. De Android app doet gewoon niets meer. Snif snif.

Ik ben al op zoek gegaan naar een waardig alternatief, maar dat is niet zo evident te vinden. De officiële Twitter app voor Android is traag, biedt geen elegante zoekmogelijkheid aan en slaagt er in vaak berichten niet te posten niettegenstaande goede connectie.

Plume for Twitter werd hier en daar aanbevolen. Daar heb je wel de mogelijkheid om kolommen toe te voegen. Het nadeel  is dat de app vrij taag werkt, het duurt eerder lang voor het opladen van de tweets. Het meest storende bij (de gratis versie van) Plume zijn de storende reclame-boodschappen.

Suggesties voor een beter alternatief voor wat Tweetdeck for Android ooit was zijn steeds welkom.

4 Bedenking(en) :
Blogger Stijn had op 26 juli, 2013 11:00, de volgende bedenking ...

Mijn default app is al een jaar lang Twicca. De interface is even wennen. Maar de extra mogelijkheden blijken wel handig voor power users. En ja: zo'n zwarte interface helpt ook met uw batterij. Als je vragen hebt dan beantwoord ik ze graag.

 
Anonymous Anoniem had op 26 juli, 2013 11:42, de volgende bedenking ...

Ik zal Hootsuite een kans bieden.

 
Anonymous Anoniem had op 28 juli, 2013 22:52, de volgende bedenking ...

Zelf gebruik ik (op een Android-toestel) Tweetcaster, en daar ben ik wel tevreden over: overzichtelijk, betrouwbaar, veel functies, etc.

 
Blogger Unknown had op 04 augustus, 2013 10:02, de volgende bedenking ...

Ik ben vorige week na wat googlen en proberen overgestapt op Tweedle. Werkt vlot, niet te groot, werkt in kolommen. Ideaal als je tweetdeck gewoon bent (en enkel twitter, niet ook nog Facebook of foursquare) in je twitterclient wil volgen.

De app heeft oom een ingebouwde browser, maar ik ben er nog niet uit of ik dqar wel helemaal fan van ben.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails