B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

05 december 2012

Stylene

Vorig week zag ik een bericht op Facebook over Stylene, een site waar je je schrijfstijl kon laten analyseren. In een zeer ver verleden, toen ik nog blogs volgens alle gekke criteria rangschikte, heb ik ooit wel eens een rangschikking van blogs volgens readability score gepubliceerd. Ik ga mij niet meer wagen aan een analyse van de ganse Belgische blogosfeer, deze keer beperk ik mij tot twee berichten van dit blog zelf. Enkele weken terug kon u hier vernemen wat ik vond van het event met Philip Kottler te Oostende (deze blogpost). Volgens Stylene is dit een non-ficitie tekst (lijkt mij inderdaad correct), met de volgende bedenking : De opvallendste non-fictionele stijlkenmerken van je tekst zijn het gebruik van van, capital, gemiddelde woordlengte, lichamelijke toestand en variatie in woordlengte.

Op basis van de onderzochte tekst wordt er ook een auteursgelijkenis uitgevoerd. De blogpost bleek zeer nauw aan te sluiten bij de stijl van Jeroen Brouwers.

De tweede tekst die ik aan Stylene aangeboden heb, is de blogpost over Ford Belgium. Volgens Stylene is dit nogmaals een non-ficitie tekst (lijkt mij inderdaad correct), met de volgende bedenking : De opvallendste non-fictionele stijlkenmerken van je tekst zijn het gebruik van capital, voorzetsels, gebruik van meervouden, en variatie in woordlengte.

De auteursgelijkenis geeft een ander resultaat. Deze keer is het niet de stijl van Jeroen Brouwers maar wel Remco Campert.


Literaire ambitie met dit blog heb ik zeker niet. Ik voel mij echter wel vereerd met de vergelijkingen ... En met welke schrijfstijlen komen jullie schrijfsels het meeste overeen ?

1 Bedenking(en) :
Blogger Fran Bambust had op 09 december, 2012 13:26, de volgende bedenking ...

Ik heb er mijn kinderboekjes even in gegooid, en het programma ontdekte dat het om poëtische, literaire sprookjes gaat, en dat mijn stijl affiniteit vertoont met dat van Saskia De Coster en Herman Brusselmans. Ik kan daar eigenlijk best wel mee leven :D

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails