B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

22 april 2012

Blogawards

Er wordt al een tijdje gezegd dat blogs op hun retour zijn. Facebook en Twitter zouden er voor gezorgd hebben dat bloggers hun blogfrequentie naar beneden aangepast hebben (of gewoon gestopt zijn) en dat de instroom van nieuwe bloggers veel lager werd. Bovendien zouden bloglezers (Google Reader, Bloglines, ...) ook veel minder geconsulteerd worden. Daarom vind ik het opmerkelijk dat Weekend Knack het initiatief genomen heeft een blogwards verkiezing op te zetten.

Het was al een tijdje geleden dat er in Vlaanderen nog blogawards waren. In het najaar organiseert Clickx het jaarlijkse "site van het jaar" gebeuren waar blogs ook aan bod komen, maar dit is geen echte blogaward verkiezing. Lang geleden (in internettijd gerekend) waren er de twee edities van de bwards (in 2007 en 2008), maar daar is nooit een vervolg op gekomen. De aanpak van Weekend Knack bevalt mij wel. Iedereen kon zich kandidaat stellen. En sinds enkele dagen kan u voorkeuren bekend maken. Een belangrijk verschil met de bwards en het site van het jaar gebeuren is dat er zowel een Nederlandstalige als Franstalige versie is.

Ik heb geen moeite gedaan dit blog te nomineren. De onderwerpen van dit blog lijken mij niet aan te sluiten bij Weekend Knack, maar eerder bij andere Roularta tijdschriften. Opmerkelijk is dat voor sommige rubrieken er 10 kandidaten zijn waarop kan gestemd worden, maar voor sommige rubrieken zijn er minder dan 10 kandidaten. Wil dit zeggen dat voor die rubrieken er onvoldoende blogs voorgesteld worden of waren de criteria van de initiatiefnemers zeer streng ? Het lijkt mij dat er toch meer dan 5 fotoblogs zijn.

De collectie blogs waar u wel op kan stemmen is best de moeite, zie hieronder voor de lijst van Nederlandstalige blogs. Er waren een heleboel blogs bij die ik nog niet kende, maar dat zal ongetwijfeld aan mijn interessedomeinen liggen.

Mode

Beauty

Deco & Design

Persoonlijk

Reizen

Fotografie

Gastronomie

Entertainment

Stadsblog

Niche


De genomineerden zullen ongetwijfeld een heleboel extra bezoekers over de vloer krijgen. Ik wens ze alvast veel succes.

1 Bedenking(en) :
Anonymous Stijn had op 24 april, 2012 10:23, de volgende bedenking ...

Om heel eerlijk te zijn: men had beter een andere naam gegeven. Er zou heel wat minder tegenkanting zou moesten het de 'Lifestyle Blogawards' zijn. Dan weten al die tech bloggers waarom ze zich koest moeten houden.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails