B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

28 maart 2012

Parkeren

Vandaag heb ik met verbazing het artikel ‘Geen parkeerplaats? Zet je wagen op het voetpad' in De Standaard gelezen. In Sint-Joost-Ten-Node, één van de 19 Brusselse gemeenten, is er een acuut parkeerprobleem. Het advies van de burgemeester is halluciant "Parkeer 's nachts gerust op het fiets- of het voetpad."

Ik werk vlakbij Sint-Joost-Ten-Node en op mijn woon-werktraject met de wagen doorkruis ik doorgaans deze gemeente. De parkeergewoontes zijn zelfs overdag allesbehalve. In de doorgaans smalle straten wordt overal geparkeerd waar maar kan geparkeerd worden. Garagepoorten worden niet vrij gehouden. En als de voetpaden aan een kruispunt afgebakend worden met paaltjes - om te verhinderen dat op de hoeken geparkeerd wordt - dan wordt er voor de paaltjes geparkeerd. Laden en lossen van gewone personenwagens, bestelwagens of vrachtwagens gebeurt gewoon door dubbel te parkeren of zelfs de straat te blokkeren. De chauffeurs lijken dit maar normaal te vinden.

In plaats van de voetpaden en de fietspaden te blokkeren - wat overigens verboden is door de wegcode, kan de burgemeester van Sint-Joost-Ten-Node misschien een rijstrook van de Brusselse ring reserveren als parking. Een alternatieve parking kan ook bekomen worden door parkeerplaatsen aan te leggen in het Kruidtuinpark. Het argument van de burgemeester dat voetpaden en fietspaden 's nacht toch amper gebruikt worden, gaat immers ook op voor het park. Door de toegangspoorten te verwijderen kunnen de auto's het park in. En met de federale politie vlakbij in de witte toren, zal het zelfs een heel veilige parking zijn ...

Related Posts with Thumbnails