B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

14 november 2011

Yammer

Vanmorgen ontving ik een email met de aankondiging van een interessant event. Ik had dit bericht verder per email naar mijn collega's kunnen verspreiden. Ik verkoos echter de aankondiging over te nemen in een bericht op Yammer. Yammer is een enterprise social network. Het verschilt van Twitter en Facebook door het feit dat het een afgesloten omgeving is per bedrijf.

In de loop van de namiddag kwam een collega bij mij langs met een afdruk van een email. Ze had die van nog een andere collega ontvangen. Het was de daily digest van Yammer die deze derde collega naar de tweede collega had doorgestuurd. Je kan als gebruiker binnen Yammer opgeven wanneer je per email notifications wil ontvangen, bijvoorbeeld wanneer iemand van de personen die je volgt op Yammer een nieuw bericht gepubliceerd heeft.

De derde collega veronderstelde - terecht - dat de tweede collega wel eens interesse zou kunnen hebben in het aangekondigde event. De tweede collega begreep echter niet goed wat mijn profiel foto deed op de afdruk van de mail en wat mijn relatie tot het event was.

De tweede collega kreeg van mij een uitvoerige demonstratie van Yammer. Na de demo heeft ze zich onmiddellijk geregistreerd. Ze realiseerde zich bovendien enkele mogelijkheden voor het gebruik van Yammmer binnen haar context.

Conclusie van het verhaal. Meestal zitten de tweede collega en ikzelf op zo'n 10 meter van elkaar. Blijkbaar was de tussenstap via een derde collega nodig om haar de mogelijkheden van Yammer te tonen. Heeft u ook al dergelijke ervaringen met Yammer meegemaakt ?

1 Bedenking(en) :
Blogger Michel had op 15 november, 2011 00:20, de volgende bedenking ...

Neen.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails