B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

14 oktober 2011

Conversation Starter

Er zijn zo van die bedrijven die je kan inhuren om conversaties te starten, bijvoorbeeld conversaties over je bedrijf. Dexia is een bedrijf dat tegenwoordig vaak over de lippen gaat. Maar Dexia heeft geen conversation starters moeten inzetten, de conversaties kwamen vanzelf op gang ...

Dexia is ook toevallig mijn werkgever. Dit brengt tegenwoordig met zich mee dat als ik andere personen ontmoet, de conversatie meestal onmiddellijk over Dexia gaat. Negatieve reacties, bijvoorbeeld van personen die hun spaargeld stevig in waarde hebben zien zakken, heb ik gelukkig nog niet ervaren. Vaak is de eerste vraag "verlies jij je job" (neen, want ik werk voor Dexia Bank België) ? Daarna komt doorgaans de vraag "word je nu ambtenaar" (neen, want er zijn nog andere bedrijven in handen van de overheid zonder ambtenaarstatuut) ? Nu heb je wel uitzicht op een mooi ambtenarenpensioen (neen, want de Dexia Bank België werknemers zijn en worden geen ambtenaren) ? Daarna wordt er ook vaak gevist naar achtergrondinformatie (neen, als werknemer moeten wij de geruchten en roddels net als u in de pers lezen). En hoe is de stemming bij de werknemers (in mijn onmiddelllijke redelijk goed, en met sommige opmerkingen van de buitenwereld zoals #dexiamovies kunnen we soms goed lachen).

Ziezo, kunnen we nu overgaan naar andere conversaties ?

Related Posts with Thumbnails