B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

20 april 2011

Egomonitoring

Egosurfing is de term waarmee aangegeven wordt dat personen nagaan hoe ze tevoorschijn komen in zoekmachines. Met de opkomst van social media monitoring tools kan je nu ook al aan egomonitoring doen. Hoe komt mijn naam, mijn website, mijn blog, mijn online aanwezigheid, ... naar voor in het social media landschap ?

Engagor, een social media monitoring tool van Belgische makelij, geeft een overzicht per zoekterm van de influencers : welke Twitter gebruiker is "most retweeted", welke Twitter gebruiker is "Most Mentioned" en Twitter gebruiker is "Top Poster". Ik heb geluk, voor de term BVLG komt mijn Twitter account @bvlg telkens bovenaan de lijst terecht. Oef.

Related Posts with Thumbnails