B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

26 februari 2011

Vlaanderen in Actie

Als je tegenwoordig een maatschappelijk relevant initiatief lanceert kan je er niet onderuit om dit initiatief ook op Facebook aan te kondigen. Je kan er een page voor maken, je kan events aanmaken, je kan zelfs applicaties ter beschikking stellen.

Vlaanderen in Actie - u weet wel het initiatief van de Vlaamse Regering dat blijkbaar geen sterk merk zou zijn volgens minister Lieten - heeft ook een Facebook page. Volgens een artikel in De Morgen worden de Vlaamse ambtenaren opgeroepen om de Facebook page van Vlaanderen in Actie "leuk te vinden".

Veel effect heeft die oproep nog niet gehad. Gisterenavond waren er 670 personen die de Facebook page leuk vonden. Ondertussen zijn er dit al 680 geworden.


Volgens de Google Cache waren er op 23 februari 176 followers voor de Twitter account @via_vlaanderen. Ondertussen bedraagt het aantal followers al 204.


Dit biedt nog enige ruimte voor verbetering, het aantal Vlaamse ambtenaren zal toch wel enkele duizenden bedragen ... Zouden deze ambtenaren overigens allemaal vanop hun werkplek toegang hebben tot Facebook en Twitter ?

2 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 26 februari, 2011 17:03, de volgende bedenking ...

Ehm, hallo, Vlaamse ambtenaar hier. Kan de journalist van De Morgen, of de 'bron' binnen de Open VLD, mij die mail eens forwarden? Ik heb er nog geen één zien binnenkomen in mijn mailbox. Straks voel ik me nog uitgesloten!

 
Anonymous Jan Seurinck had op 26 februari, 2011 19:54, de volgende bedenking ...

OK mensen, hier is dus geen bal van aan. Die mail bestaat niet. Misschien dat er binnen het bevoegde departement wel eens wat verstuurd is maar een oproep aan de Vlaamse ambtenaren, dat kan bij deze naar het rijk der fabelen.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails