B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

22 juni 2010

Facebook in België

Hoe staat het met Facebook in België ? Goed zou ik zo zeggen. Als u concrete cijfers wil over het aantal Facebook-gebruikers uit België, kan u ik zeker aanraden telkens in het begin van de maand een kijkje te nemen op de maandelijkse Belgian Social Media Monitor. In de laatste editie, deze van begin juni 2010, waren het er 3.500.540.

Dit aantal kan je overigens ook zelf opzoeken via "Advertise on Facebook". Het aantal gebruikers dat ik zojuist bekwam was 3.491.620.


Er zijn twee sites die het aantal Facebook gebruikers per land nauwkeurig in het oog houden. Checkfacebook heeft een tijdje de cijfers niet kunnen actualiseren omdat Facebook het onmogelijk gemaakt voor Checkfacebook om de cijfers op te vragen. Dit is ondertussen verholpen.


Een andere site is Facebakers. De pagina met info over België heeft een rechtstreeks adres. Persoonlijk ben ik geen fan de visualisatie van Facebakers. Vooral de 3D-grafiek van de age distribution kan een pak beter. Maar dit is een heel ander debat.


Facebakers is pas sinds 1/1/2010 begonnen met het verzamelen van dagelijkse statistieken per land. Ik heb in het verleden door middel van verschillende berichten op dit blog een overzicht gegeven van het aantal Facebook gebruikers in België. In het onderstaande plaatje kan u de evolutie zien van het totaal aantal Facebook gebruikers en het aantal Facebook gebruikers voor België. De groei in België is een pak minder dan de groei wereldwijd. Met 3,5 miljoen Facebook gebruikers op 10,5 inwoners zit er overigens nog zo veel groei meer in, andere landen hebben een veel lagere penetratie en bijgevolg nog meer potentie tot groei.

Related Posts with Thumbnails