B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

31 december 2009

Markante social media persoonlijkheid december 2009 : Boskabout


Voor december sprong er op het eerste zicht geen markante social media persoonlijkheid uit. Er waren natuurlijk de personen die hoog scoorden in de verschillende rubrieken van de Site Van het Jaar-verkiezing van het tijdschrift Clickx. De andere media-gebeurtenis die echter veel losmaakte in het Vlaamse social media wereldje was Music For Life 2009. Twitter gebruiker @boskabout nam het initiatief voor TweetForLife, waar Twitter gebruikers zich engageerden voor elke tweet (Twitter boodschap) een bedrag aan Music For Life te schenken. Uiteindelijk bracht deze actie meer dan 600 euro op, niet slecht voor een spontaan opgedoken actie. Hierbij wil ik @boskabout de titel van markante social media persoonlijkheid van december 2009 geven.

Ik heb @boskabout voor de eerste keer ontmoet op een bloggersbijeenkomst een tijdje terug in het Leuvense. Toevallig bleek dat we nog een aantal zaken gemeenschappelijk hadden, wat maakte dat ik zijn blog en zijn Twitter berichten begon te volgen. Ik weet niet of Boskabout het zou appreciëren indien hij hier met zijn volledige naam zou vermeld staan - deze zul je op zijn blog en op zijn Twitter account ook niet vinden, vandaar dat ik zijn nick name verder in dit bericht gebruik. Waar Boskabout en ikzelf wel degelijk van elkaar verschillen is onze aanpak op Twitter. @boskabout is zeer actief op Twitter, met tot nu toe reeds meer dan 31.000 Twitter berichten. Hij twittert de ganse dag door en onderhoudt daarbij contacten met een zeer groot netwerk - komt hij overdag uberhaupt wel toe aan werken vraag ik mij soms af. Dit netwerk beperkt zich niet tot het online gebeuren, Boskabout laat zich ook vaak zien op events waar social media gebruikers afspreken, vooraf georganiseerde en spontane gebeurtenissen. Boskabout zal je niet aantreffen als spreker op de high profile social media events, wel eerder op de feestjes. En op sommige feestjes zul je hem bovendien nog aantreffen in de rol van DJ.

In de Site Van het Jaar-verkiezing was er dit jaar een extra rubriek "Twitter gebruiker". @boskabout stond daar op de vierde plaats, er is dus ook nog een link naar een andere social media event van december 2009.

@boskabout bevindt zich op dit ogenblik met sart68 (een andere actieve Twitter gebruiker) in New York. Hun belevenissen kan je via Twitter life volgen.

U kan het overzicht van alle markante social media persoonlijkheden hier terugvinden.

1 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 21 januari, 2010 10:41, de volgende bedenking ...

Bedankt voor de "prijs" Bruno! :-)

For the record: TweetForLife was een idee van @PinkieLemonade, ondersteund door @PhiCo en mezelf.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails