B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

14 oktober 2009

Linkedin Events

In november 2008 werd Linkedin Events gelanceerd. In de aankondiging op de Linkedin blog was er sprake van dat Linkedin Events vanaf de homepage toegankelijk was. Via mijn homepage merk ik geen enkele link naar Linkedin Events.

Linkedin Events is zeker niet dood, je moet alleen even zoeken. De makkelijkste manier om in Linkedin Events terecht te komen is events.linkedin.com. Je krijgt dan de onderstaande pagina te zien.


Een alternatief is te klikken op een link op je homepage, bijvoorbeeld indien één van je connecties zich aangemeld heeft voor een event (als organisator, spreker of als gewone deelnemer). Op een persoonlijke pagina krijg je in de rubriek "xxx's activity" ook meldingen indien de persoon zich aangemeld heeft voor een event.


De pagina voor een Linkedin event ziet er vervolgens op dit ogenblik als volgt uit. Je krijgt info over het event. Je krijgt ook de RSVP lijst te zien - personen die aangegeven hebben of ze aanwezig zullen zijn (of niet).


Linkedin Events wordt blijkbaar al ruimschoots gebruikt voor events in België. Zojuist waren er 306 geplande events voor de zoekterm "Belgium".


Linkedin Events lijkt mij nog een aantal ontbrekende functionaliteiten te hebben. Misschien zijn deze reeds beschikbaar, maar heb ik er geen toegang toe omdat ik geen betalende Linkedin account heb. Van een persoon kan je geen lijst bekomen van de events waar hij aan gelinkt is. Je kan wel zien bij welke Questions & Answers hij betrokken was, je kan zien voor welke personen hij aanbevelingen geschreven heeft en van welke hij er ontvangen heeft. Maar events krijg je niet te zien (maar de info is wel beschikbaar in de Linkedin databases ...). Een Linkedin event kan je bekend maken aan je connecties, via "Share" op de pagina van het event. Indien je als member van een Linkedin Group een event wil bekend maken aan de overige members van de group, kan je dit niet doen via de "Share" mogelijkheid. Je kan wel een announcement sturen naar de group, met daarin een hyperlink naar het event.

Facebook lijkt mij meer mogelijkheden (op een meer gebruiksvriendelijke manier) aan te bieden voor events. Maar Linkedin is voor "serieuze" mensen en Facebook niet altijd ...

Related Posts with Thumbnails