B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

29 september 2009

Kettingmail

Zojuist kreeg ik van een kennis een emailtje met als titel "Fw: het is echt ECHT ECHT !!!". Ik wil u de essentie van het bericht (na het skippen van pagina's met email-adressen).

Mailtje zeer belangrijk en doen h?!!
Hallo allemaal, normaal stuur ik deze mail nooit door, maar misschien worden we zo wel stinkend rijk!!
Een vriendin van een collega stuurde dit door en zij is advocaat...

Ze zegt dat het werkt! Uiteindelijk heb je niets te verliezen.

Zie hier wat ze zegt:

'Ik ben advocaat en ik ken de wet. Dit is echt. Mispak u niet, AOL en Intel
zullen hun beloften houden uit schrik van voor het gerecht getrokken te
worden en miljoenen schadeclaims ten laste gelegd te worden zoals deze van
Pepsi Cola tegen G?n?ral Electric.

Beste vrienden, neem dit niet als klein bier.

Bill Gates is bezig met zijn fortuin te verdelen. Als jullie er niet op
ingaan dan zullen jullie er misschien later spijt van hebben.

Windows is het grootste programma ooit gebruikt. Microsoft en AOL
experimenteren door dit bericht elektronisch te versturen (e-mail b?ta test)


Als jullie deze e-mail naar jullie vrienden doorsturen, zal Microsoft
(indien jullie met Microsoft Windows werken) gedurende twee weken alles
opvolgen.

Voor iedereen die deze e-mail doorstuurt zal Microsoft jullie 245 euro
betalen.

Voor iedereen die dit bericht doorgestuurd heeft en die mensen sturen hem op
hun beurt door, krijgen jullie 243 euro van Microsoft.

Voor de derde persoon die dit bericht ontvangt krijgen jullie 241 euro van
Microsoft.

Binnen twee weken zal Microsoft jullie contacteren voor de bevestiging van
jullie adres en zullen ze jullie een cheque opsturen.

ik dacht dat het een kettingbrief was maar twee weken later, na dit bericht
doorgestuurd te hebben kreeg ik van Microsoft een bericht om mijn adres op
te geven en ontving ik een cheque van 24800 euro.

Jullie moeten dit bericht doorsturen voor deze test ten einde is.

Als er iemand in staat is van dit te doen als commerciële stunt dan is het
wel Bill Gates. Voor hem is dit een commerciële uitgave. Stuur aub naar zo
veel mogelijk mensen door. Jullie moeten tenminste 10.000 euro ontvangen.

Zoals ik gezegd heb, ik kan de wet en dit is echt. Intel en AOL zijn aan
het onderhandelen voor een fusie waardoor ze de grootste firma van de wereld
zouden en om zeker te zijn van het systeem het meest gebruikt op de wereld
hebben Intel en AOL experimenteren ze met deze test.

In het bericht staat ook de volgende passage :

mijn zus heeft ook al 11.230 euro ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Erwin Römer
Operational Support Manager
Key Account Management / Pre & Aftersales

M +31 xxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxx@xxxxxxx.nl


Australiëhavenweg • 1046 BP Amsterdam
Postbus 98500 • 1000 ND Amsterdam
Nederland
www.tntpost.nl


Ik ben benieuwd of deze persoon de cheque of overschrijving van zijn zus effectief gezien heeft. Ik heb hem ondertussen al een mailtje gestuurd. Als er reactie komt zal ik het hier laten weten.

3 Bedenking(en) :
Blogger Maarten Schenk had op 30 september, 2009 02:08, de volgende bedenking ...

Die mail is precies heftig de ronde aan het doen. Heb hem ook al twee keer gehad.

Telkens reply-to-all in BCC gedaan, met link naar debunk pagina + vriendelijk bedanking om mijn e-mail adres te delen met iedereen in het adresboek van de afzender & de adresboeken van iedereen die het berichtje verder verstuurt.

Hopelijk haalt het iets uit...

 
Anonymous Wim had op 30 september, 2009 07:23, de volgende bedenking ...

Zo'n verschrikkelijke mail. Die gaat al jaren rond en toch zijn er nog steeds mensen die hem rondsturen. Ongelooflijk toch hoe goedgelovig sommige mensen wel niet zijn.

 
Anonymous herm dailybits had op 30 september, 2009 09:54, de volgende bedenking ...

Het blijft een leuke klassieker en een hele opgave om je vriendenkring dit af te leren...

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails