B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

16 september 2009

Aantal fietsers in Brussel verdrievoudigd op tien jaar

Brusselnieuws brengt het heuglijke bericht dat het aantal fietsers in het Brussels Gewest op zijn minst verdrievoudigd is. Bovendien blijft de groeitrend aanhouden. Het aantal fietsers dat op een aantal plaatsen op geregelde tijdstippen geteld wordt stijgt jaarlijks met zo'n 15 procent. De groei van het aantal fietsers in de Wetstraat zou nog forser zijn, reeds zo'n 350 tot 400 fietsers per uur tijdens de spits. Hiermee zou het verzadigingspunt van het al bij al krappe fietspad binnenkort bereikt worden.

Zelf heb ik al enkele keren het fietspad in de Wetstraat - in beide richtingen - gebruikt. Telkens was ik er inderdaad niet alleen, maar ik kon nog steeds goed doorrijden. Het grootste probleem voor fietsers in de Wetstraat zijn op dit ogenblik de nonchalante voetgangers die geen aandacht schenken aan de strook gereserveerd voor de fietsers. Als fietser heb ik er nog niet in de file gestaan en met de auto mijd ik de buurt van de Wetstraat.

2 Bedenking(en) :
Anonymous Jnloco had op 16 september, 2009 12:31, de volgende bedenking ...

Volgens mij hing er op de Tervurenlaan zo'n tellerke. Net na het ronde punt als je de helling, komende van het Park van Tervuren, net verteerd hebt. Enkele 100den meters vooraleer je de ring oversteekt.

En dan heb ik een serieuze bijdrage geleverd aan de verdrievoudiging :)

 
Blogger Bruno Peeters had op 16 september, 2009 22:06, de volgende bedenking ...

Dat was mij nog niet opgevallen, ik zal er vrijdag eens speciaal voor uitkijken.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails