B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

30 april 2009

Muilezelrekeningen

Heeft u ook al van die berichten ontvangen waar u aangeboden wordt om geld te verdienen door geld te ontvangen en vervolgens door te storten : " Zelfstandig werk, internationale contacten, goede verdiensten op basis van prestaties". Ik heb al verschillende berichten in mijn spam folder geparkeerd.

Blijkbaar zit er een reukje aan deze verdiensten. Criminele organisaties sluizen - via de rekening van tussenpersonen - geld met een illegale oorsprong door naar zichzelf, zonder daarvan een spoor achter te laten. In de financiële fraude worden deze geronselde tussenpersonen omschreven als money mules.

Vermits in het financiële systeem alle informatie over transacties in detail bijgehouden wordt, kunnen alle tussenpersonen wel degelijk opgespoord worden. Tussenpersonen riskeren strafrechtelijke vervolging en kunnen (mede)aansprakelijk gesteld worden voor de terugbetaling van het ten onrechte ontvangen geld.

Afblijven van deze aanbiedingen is bijgevolg de boodschap.

2 Bedenking(en) :
Blogger Luc Callemeyn had op 30 april, 2009 21:54, de volgende bedenking ...

Hier ook dagelijks verschillende. We zijn populair! Nogal veel keer moet je geld van Western Union doorstorten naar een adres. Test Aankoop en e-bay waarschuwen regelmatig tegen stortingen via W U, als je via hen stort ben je je geld kwijt; Weet je wat ik dan gek vind? Dat ik in mijn postkantoor zie dat men via de bank van de post transacties kan doen voor W U. Soort van filiaal ofzo

 
Blogger Bruno Peeters had op 30 april, 2009 21:57, de volgende bedenking ...

Luc,

Ik heb de indruk dat Western Union op zichzelf een betrouwbaar bedrijf is. Het spijtige is dat de diensten die het bedrijf aanbiedt niet door altijd even correcte personen gebruikt worden.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails