B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

19 september 2008

Facebook in België

In februari 2008 waren er volgens een eerder bericht op dit blog 265.520 Belgen met een Facebook account. Via een omweg waar je probeert een advertentie te plaatsen kan je te weten komen hoeveel Facebook accounts er zijn voor een geografische regio. Zojuist waren er 834.020 Belgische Facebook accounts. Van februari tot nu is het aantal maal drie gegaan.


In augustus 2008 had ik al eens het aantal Belgen op Facebook opgezocht (hier), toen waren het er 482.660. De grafiek hieronder geeft de evolutie van het aantal Belgen op Facebook.


De huidige aangroei bedraagt op dit ogenblik meer dan 10.000 nieuwe accounts per dag. Dit lijkt mij ontzettend hard te gaan. Ik ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren. In een recent bericht bij O'Reilly stond overigens nog vermeld dat de aangroei van nieuwe accounts in de leeftijdsgroepen van 13-17 jaar en 35-44 te situeren is. De leeftijdsverdeling voor de Belgische accounts heb ik ook maar even nagegaan, het resultaat staat hieronder.


En beschikt u ondertussen ook al over een Facebook account ?

Technorati : -

1 Bedenking(en) :
Blogger Suske. had op 19 september, 2008 14:31, de volgende bedenking ...

ja ik heb een facebook account. Mijn meeste contacten zijn buitelanders (USA Canada enz)
Ik had geen idee dat reeds zoveel belgen daar aanwezig zijn.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails