B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

30 september 2008

AB wedstrijd

Als u het elders (of zelfs hier) nog niet zou gelezen hebben, de AB heeft een nieuwe website. Omdat er nog ergens in de AB een Vespa stond waar men absoluut van af wou, hebben de gasten van AB een wedstrijd opgezet. Toevallig was er ook nog een camera in de buurt waarmee de AB gasten het onderstaande filmpje gemaakt hebben.



Mijn eerste bezoek aan de AB gaat al heel ver terug. Na afloop van een betoging waar we met de jeugdbeweging naar toe getrokken waren (mijn eerste en laatste betoging te Brussel), waren er enkele optredens in de AB, onder meer enkele punkgroepjes. Veel soeps was dat achteraf beschouwd niet. Mijn volgende herinneringen aan AB concerten slaan op de Boterhammen in het Park. Op vrijdagmiddagen in augustus vonden er in de kiosk in het Warandepark optredens plaats. In die jaren heb ik daar verschillende artiesten van dichtbij aan het werk gezien : Boudewijn De Groot met zoon, Gorki, The Radios, Johan Verminnen, Kris De Bruyne en nog veel meer. Dit succesvolle initiatief stak de Franstaligen de ogen uit. Na een tijdje vonden ze een excuus (de restauratie van het park) om dit initiatief buiten te pesten.

Tussen 1998 en 2004 werden de boterhammen verbannen naar het Spanjeplein aan het Centraal Station. Toen werden het Boterhammen in de Stad. Ik herinner mij nog een memorabel optreden van De Nieuwe Snaar op het Spanjeplein. Mijn vrouw en zoon waren speciaal naar Brussel gekomen, om in de pletsende regen naar het optreden te kijken.

De nieuwe AB website bevat een indrukwekkend overzicht van artiesten die in de AB gepasseerd zijn. Spijtig genoeg ontbreken de artiesten die tijdens de vroegere edities van Boterhammen in het Park of Boterhammen in de Stad opgetreden hebben. Enkel de artiesten van de edities van 2007 en 2008 worden vermeld. Voor mijn antwoord op de vraag "welk AB-concert blijft jou voor altijd bij" kan ik bijgevolg niet uit mijn herinneringen van de Boterhammen putten.

Related Posts with Thumbnails