B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

29 juli 2008

Tom Raftery en Windows Live Mail

Tom Raftery heeft een probleem met zijn Windows Live Mail. Blijkbaar zijn alle mails gewist, geschrapt, verdwenen. Op zichzelf is dit geen belangrijk nieuwsfeit. Het wordt natuurlijk wel iets anders indien Tom Raftery niet zomaar één van de vele gebruikers van Windows Live Mail is. Tom Rafter is een bekend social media consultant, tot voor kort woonachtig in Ierland en sinds kort uitgeweken naar Spanje. Tom Raftery was één van de sprekers op de Plugg conferentie die enkele maanden terug te Brussel plaatsvond.

Tom Raftery voelde zich onheus behandeld en liet dit aan de wereld weten op zijn blog. Bovendien schreeuwde hij het ook uit op Twitter. Waar op zijn blog geen enkele publieke reactie kwam van Microsoft, was dit wel degelijk het geval op Twitter. Verschillende Microsoft werknemers reageerden vrij snel.

Tom Raftery heeft in het voorjaar van 2007 van Microsoft een Sony Vaio met Vista Ultimate gekregen om uit te testen. Microsoft heeft toen in een aantal Europese landen telkens één blogger een dergelijke machine bezorgd (ikzelf was bijvoorbeeld in België de gelukkige). Vrij snel bleek dat Tom Raftery er niet in lukte OneCare aan de praat krijgen, wat zeer duidelijk bleek uit een aantal berichten op zijn blog.

Ik heb evenmin OneCare aan de praat gekregen op mijn Sony Vaio. Ik heb het echter veel vroeger opgegeven in vergelijking met Tom.

Er zijn nog voorbeelden geweest van bedrijven die customer support verlenen via Twitter. Ik betwijfel echter dat Microsoft er de gewoonte van zal maken om iedereen die op zijn blog of zijn Twitter account problemen met Microsoft software meldt verder te helpen. Deze week heb ik nog een heleboel vervelende foutboodschappen gekregen (op de Sony Vaio) bij het kopiëren van foto-bestanden. Misschien had ik dit ook via dit blog of mijn Twitter account aan Microsoft moeten laten weten …

3 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 29 juli, 2008 23:08, de volgende bedenking ...

Tom Raftery heeft zijn probleem met Live Hotmail aan ons gemeld en we hebben hem gevraag details door te sturen zodat we het konden bekijken en hopelijk oplossen. Het was nog geen 24u later toen Tom op Twitter begon te zeggen dat er geen reactie van MSFT kwam, terwijl die al lang onderweg was. Sommige dingen vragen wat tijd, de product teams van Hotmail zitten trouwens in California. Nu is het probleem van Tom gerelateerd aan de standaard procedure van Hotmail (en vergelijkbaar bij anderen) dat na 120 dagen inactiviteit de account wordt geannuleerd, geen abnormale technische problemen dus. We waren echter met de product teams alsnog aan het nakijken of we daar nog iets aan kunnen doen. We hebben een veel betere bestaande support line dan Twitter, die is echter minder luid...

 
Blogger Bruno Peeters had op 29 juli, 2008 23:32, de volgende bedenking ...

Kris,

Bedankt voor de feedback.

Ik vraag me af of MSFT ook op dezelfde manier reageert indien een veel minder bekende persoon op
gelijkaardige manier een probleem meldt.

 
Anonymous Anoniem had op 30 juli, 2008 02:39, de volgende bedenking ...

Ik zie niet in waarom niet Bruno. Tom heeft het voordeel (net zoals jij bijv.) dat je iemand bij MSFT kent zodat je het rechtstreeks kan doorgeven. Daarnaast proberen we zoveel mogelijk op te monitoren om te helpen waar we kunnen. Iedereen mag me trouwens altijd emailen op krishoet@microsoft.com indien ik met iets zou kunnen helpen ivm MSFT. Ik denk dat er genoeg zijn die kunnen bevestigen dat dat evengoed werkt.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails