B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

22 juni 2008

Tweetburner - clickthrough rates

Sommige Twitter-gebruikers melden door middel een Twitter-bericht dat ze een nieuw bericht op hun blog gepubliceerd hebben. Niet alle Twitter-gebruikers zijn hiermee opgezet, speciaal hiervoor is er een Facebook group opgestart (I hate people who twitter a link to their latest blogpost).

Toch bezondig ik mij af en toe aan het publiceren van links naar berichten op mijn blog (of naar andere websites). De laatste tijd maak ik gebruik van Tweetburner voor het inkorten van de lange URL's. Het leuke voordeel van Tweetburner is dat het statistieken aanbiedt, die bovendien publiek zijn (tenzij een gebruiker zijn profiel afschermt).

Uit mijn statistieken leer ik het volgende :
7 URL's heb ik tot nu toe via Tweetburner ingekort,
deze werden 160 keren aangeklikt,
de meest populaire URL werd 30 keer aangeklikt.


Op dit ogenblik zijn er 197 andere Twitter-gebruikers die mijn Twitter berichten volgen. Gemiddeld bekeken werd elke ingekorte URL 23 keren bekeken. Ten opzichte van het aantal followers is dit slechts 12%. Ofwel vinden de overige 88% followers het niet de moeite om op de links in mijn Twitter berichten te klikken, ofwel lezen ze gewoonweg mijn Twitter berichten niet.

Ik heb ook even gekeken wat de clickthrough rates zijn van de andere Belgische gebruikers van Tweetburner. Ik heb er drie kunnen terugvinden.
twitter.com/aaiboek : gemiddeld 20 kliks per URL of 6% van de followers
twitter.com/nilsgeylen : gemiddeld 20 kliks per URL of 5% van de followers
twitter.com/Pvw2180 : gemiddeld 13 kliks per URL of 5% van de followers

Een link naar een blogpost publiceren in een Twitter-bericht levert voor de vier onderzochte Belgische gebruikers van Tweetburner slechts 13 tot 22 kliks op. Is dit relatief beperkt aantal kliks wel de moeite ?

Technorati :

4 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 23 juni, 2008 09:31, de volgende bedenking ...

Hangt er een beetje vanaf hoeveel hits men in totaal op zijn/haar blog heeft zeker?

 
Anonymous Anoniem had op 23 juni, 2008 09:57, de volgende bedenking ...

Mijn clickthrough rates zijn vergelijkbaar laag of lager (niet via Tweetburner, maar bv naar Flickr foto's of andere links die ik enkel op Twitter zet).

Dat lijkt me normaal: niet iedereen is in alles geïnteresseerd (ik probeer in de mate van het mogelijk aan te geven waar de link over gaat.

Maar ook: de meeste van mijn follower accounts zijn dood (mensen die hebben afgehaakt van Twitter).

En vooral: niet iedereen zit achter de pc en gaan niet alle ongelezen Tweets nadien aflopen (wat mij betreft dient Twitter daar niet voor - enkel voor de "peripheral vision" van het moment zelf, maar daar heeft iedereen uiteraard zijn eigen opinie over).

 
Anonymous Anoniem had op 23 juni, 2008 21:51, de volgende bedenking ...

Twitter is nog steeds een momentopname, zoals Pascal ook aangeeft. Ik kwetter er eigenlijk zelden op los in Twitter, maar gzoek eerder de nuttige informatie en probeer dan ook zelf eerder nuttige inbreng te leveren. Vandaar dat ik ook Twirl.nl en tweetburner.com gebruik.

 
Anonymous Anoniem had op 30 juni, 2008 01:07, de volgende bedenking ...

Ik ben geen marketing mens, maar een Click Through Rate van 12%, doet de gemiddelde PR-verantwoordelijke daar geen moord voor ?
Lijkt mij toch niet zo slecht.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails