B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

06 mei 2008

Bloggers betalen voor bloggen over events

Marketingfacts, één van de meest populaire marketing weblogs in Nederland, heeft vandaag een nieuwe dienst gelanceerd : M! Reporter. Organisatoren van een congres, seminar of event kunnen een Marketingfacts-blogger inhuren om berichten over de activiteit op de Marketingfacts-blog te laten schrijven. Dit inhuren houdt in dat de organisator van de activiteit Marketingfacts hiervoor betaalt. Live-blogging tijdens een activiteit kost bijvoorbeeld €675.

Voor zover mij bekend is deze praktijk nog niet gangbaar in België. Belgische bloggers zijn al blij als ze gratis kunnen aanwezig zijn op bedrijfsevents.

Ik stel mij wel vragen over de onafhankelijkheid van de M!-bloggers ten opzichte van de organisatoren van events. Bloggers worden wel eens vergeleken met journalisten. Worden journalisten ook betaald voor hun verslaggeving ? Hoe zit het weer met de muur tussen de redactie van een publicatie en de jongens en meisjes die adverteerders moeten binnenhalen ?

1 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 07 mei, 2008 11:55, de volgende bedenking ...

Alhoewel door Google verboden, is paid posting courant aanwezig, zeker in het buitenland.
Blogs mogen nooit als ( journalistiek ) onafhankelijk beschouwd worden. Ze worden net als reclame volledig gratis aangeboden.. er is dus altijd een addertje onder het gras.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails