B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

09 januari 2008

Pecha Kucha Vol.02

Het eerste Pecha Kucha event te Brussel was een groot succes. Een Pecha Kucha event houdt in dat verschillende sprekers elk een onderwerp toelichten aan de hand van 20 slides die elk maar 20 seconden getoond worden. Ik kon er die avond zelf niet aanwezig zijn. Ik heb wel enkele positieve reacties in de blogosfeer opgemerkt. Bovendien waren enkele collega's aanwezig die wel degelijk onder de indruk waren van het event - om diverse redenen overigens.


Het volgende Pecha Kucha event te Brussel is voorzien voor 20 januari met start om 20u20. De volgende sprekers zijn voorzien :
• Jean-Paul van Bendeghem - scientist
• Salvatore Bono - architect Buro2networks
• Bart Cardinaal & Nadine Roos - HunkDesign Rotterdam
• Cécile Chanvillard a.o. - ANORAK architecture
• Satinder Gill - Gesture and Multi-Modal Communication, UK
• François Jégou - strategic design scenarios & SEP
• Jan van den Bergh - Boondoggle, web design agency
• Rob Van Kranenburg - RFID and cultural operator
• Olu Vandebusche - Textile design for the visually challenged
• Joannes Vandermeulen - archaeologist, user design expert
• Angelo Vermeulen - biologist, artist, video gamer, performer, DJ
• Bernard Yslaire - graphic novelist "Le XXème ciel"

20 januari is echter een zondag. Ik zal er nog eens over denken of ik mijn zondagsrust zal opgeven voor dit event. Volgende Pecha Kucha events zijn reeds gepland op 20 maart, een donderdagavond, en op 20 mei, een dinsdagavond.

Aanmelden voor Pecha Kuch kan u overigens op pechakucha.architempo.net. Via de blog kan u ook op de hoogte blijven.

Technorati : -

4 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 09 januari, 2008 01:01, de volgende bedenking ...

Ik ben al ingeschreven. Nu er nog op tijd raken.

 
Anonymous Anoniem had op 09 januari, 2008 09:36, de volgende bedenking ...

20x20. Dat is net genoeg om wat slogans en modewoorden op tafel te gooien. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt, maar maakt de formule hier de inhoud niet kapot? Of worden er achteraf veel vragen gesteld, zodat er alsnog fatsoenlijk op iets kan woerden ingegaan.
Ik spreek niet tegen dat je ergens veel van moet afweten om iets in een paar zinnen duidelijk uit te leggen, maar gaat er niet enorm veel nuance verloren?
Lijkt mij maar niks in ieder geval.

 
Blogger Bruno Peeters had op 09 januari, 2008 23:31, de volgende bedenking ...

De formule 20 x 20 kan geschikt zijn om een korte boodschap krachtig voor te stellen. Zelf moet ik regelmatig presentaties in elkaar steken, die onmogelijk in een dergelijk formaat kunnen gestoken worden. Het lijkt mij wel eens interessant te zijn hoe de formule tijdens zo'n event gehanteerd wordt.

Een bedenking van een collega die er de eerste keer wel bij kon zijn was dat een dergelijke formule nog duidelijker maakt wie er in staat is een goede presentatie te geven.

 
Anonymous Anoniem had op 10 januari, 2008 10:15, de volgende bedenking ...

"een dergelijke formule nog duidelijker maakt wie er in staat is een goede presentatie te geven."

Daar twijfel ik geen seconden aan.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails