B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

28 januari 2008

Flitsen

Gisterennamiddag op de E314 van Lummen naar Leuven merkte ik plots het afgaan van een flitscamera voor een auto die mij pas voorgestoken was. De flitscamera was opgesteld in de vangrail aan de kant van de weg. De bedienaars van de flitscamera hadden hun wagen op een zandweg vlak naast de snelweg geparkeerd. De opstelling van de flitscamera toonde duidelijk creativiteit van de politieagenten. Je verwacht niet dat het voertuig van de snelheidshandhavers zich wel eens op een weg naast de snelweg zou bevinden. Doe zo voort zou ik zo zeggen.

Verderop merkte ik meermaals autobestuurders die mij tegen een te hoge snelheid voorbij reden. Ofwel hadden ze de flitscamera (en de eventuele flits) niet opgemerkt. Ofwel gingen ze er van uit dat de federale politie op een zondagnamiddag niet in staat zou zijn op relatief korte afstand op twee plaatsen snelheidscontroles uit te voeren. Bedenkelijke moraal van het verhaal : als je een flitser gezien hebt kan je gas geven, de kans dat je de eerste 20 kilometers opnieuw geflitst wordt is toch zo goed als onbestaande.

1 Bedenking(en) :
Blogger gugfuz had op 28 januari, 2008 22:07, de volgende bedenking ...

Niet helemaal correct.

Het is al gebeurd dat er mensen twee maal na elkaar geflitst werden. De politie durft zich namelijk al eens enkele meters na een zichtbare flitspaal wat verdekt opstellen.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails