B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

01 november 2007

Belgische blogs in de nieuwe editie van de Marcom top 100

Telkens in het begin van de maand wordt een nieuwe editie van de Marcom Top 100 vrijgegeven. Naar goede gewoonte heb ik even nagekeken hoe het met de Belgische blogs in deze nieuwe editie gesteld is.

Er bevinden zich 7 Belgische blogs in de top 100, waaronder dit blog.
Er bevinden zich 7 Belgische blogs buiten de top 100.
1 Belgische blog is voor de eerste keer opgenomen : deinternetmarketeer.be.
1 blog is verdwenen, wegens geen recente updates meer : Marketing.Interactive.
2 blogs zijn uit de top 100 verdwenen : Max Management en Second Life Crew.
2 blogs zijn voor de eerste keer in de top 100 opgenomen : Flanders DC en Codeboy.be.
8 blogs zijn gedaald in de rangschikking.
5 blogs zijn gestegen in de rangschikking.

De tabel hieronder geeft het detail van de Belgische blogs.


De Marcom Top 100 wordt maandelijks samengesteld op basis van de Google Pagerank, de Technorati Authority, de stemmen van Marketingfacts-leden en de waardering van de initiatiefnemers van de lijst. Van deze vier factoren is het aantal stemmen het makkelijkst te beïnvloeden. De blogs uit België hebben in vergelijking met de blogs uit Nederland tot nu toe minder stemmen gekregen.

Lezers van dit bericht, u kan de Belgische blogs nog een extra steuntje in de rug geven. Registreer u bij Marketingfacts en geef uw stem aan 5 Belgische blogs.

Technorati : - - -

1 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 04 november, 2007 14:08, de volgende bedenking ...

Mijn baas vroeg een paar weken geleden: 'kan je onze blog niet in de top 100 krijgen?' En hupsakee, gebeurd. Dat is alvast goed voor mijn evaluatie :-)

Enig probleempje: ik krijg hem niet geregistreerd bij technorati, terwijl dat met mijn eigen blog wel lukt. Ligt dat aan het adres (www.flandersdc.be/inspiratieteam)?

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails