B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

31 oktober 2007

Ongewenste mails

Chris Anderson, de hoofdredacteur van Wired, heeft een zeer radicale persoonlijke oplossing voor personen die hem ongewenst mails toesturen. Hij heeft op zijn blog een lijst gepubliceerd van alle email-adressen die hem de laatste maand ongewenste mail hebben gestuurd. Deze lijst bevat reeds meer dan 300 email-adressen, waaronder een heleboel personen uit de PR-wereld. De kans is zeer groot dat de lijst opgepikt wordt door spammers zodat deze 300+ personen binnenkort zelf een extra lading ongewenste mails zullen te verwerken krijgen.

Chris Anderson is zeer vastberaden : There is no getting off this list. If you're on it and have something appropriate to say to me, use a different email address.

Misschien zouden we deze benadering ook in België moeten toepassen. Wie begint er mee ?

1 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 31 oktober, 2007 18:08, de volgende bedenking ...

Ik heb eens vroeger gedaan, op mijn site een lijst met email-adressen geplaatst waarvan ikzelf spam gekregen heb. Maar na een half jaar ben ik ermee gestopt. Maar zou zeker meedoen als er opnieuw zo een lijst zou verschijnen ergens anders.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails