B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

19 september 2007

Marcom Top 100

De Marcom Top 100, een initiatief van Marketingfacts is een overzicht van de 100 belangrijkste Nederlandstalige weblogs op het gebied van marketing en communicatie. De lijst wordt maandelijks samengesteld op basis van de Google Pagerank, de Technorati Authority, de stemmen van Marketingfacts-leden en de waardering van de initiatiefnemers van de lijst.

De lijst bevatte initieel enkel blogs uit Nederland, het initiatief is daar ook ontstaan. Sinds enkele maanden duiken er ook Nederlandstalige blogs uit België in de lijst op. In de versie van september 2007 heb ik alvast 6 blogs uit België ontdekt.

Netlash op plaats 5
Mouseover op plaats 41
Antenno op plaats 49
Max Management op plaats 81
Endrone op plaats 88
Second Life Crew op plaats 96

Een blog wordt pas in de top 100 opgenomen indien deze daarvoor aangemeld wordt. In de lijst van 77 blogs die de top 100 niet gehaald hebben bevinden er zich nog 5 Belgische blogs.

Optiseo blog op plaats 117
Marketing Interactive op plaats 152
Eventplanner op plaats 157
Flanders DC op plaats 158
Chilli Design & Multimedia op plaats 167

Tot nu toe kwam deze blog niet voor in de Marcom Top 100. Over marketing heb ik vroeger af en toe wel wat geschreven, over (on-line) communicatie echter des te meer. Daarom leek het mij wel een leuk idee om deze blog aan te melden. Met de huidige Google Pagerank van 5 en een Technorati Authoring van rond de 150 vermoed ik dat ik dit blog wel eens in de volgende editie van de Marcom Top 100 zou kunnen opduiken.

U kan ook uw bijdrage leveren. Personen die geregistreerd zijn bij Marketingfacts kunnen elke maand 5 blogs die een plaatsje verdienen in de Marcom Top 100 nomineren. Landgenoten, registreer u bij Marketingfacts en geef uw stem aan de Nederlandstalige blogs uit België. Dit is alvast het lijstje (in alfabetische volgorde) :

Antenno
B.V.L.G.
Chilli Design & Multimedia
Endrone
Eventplanner
Flanders DC
Marketing Interactive
Max Management
Mouseover
Netlash
Optiseo blog
Second Life Crew
Sideburns

Technorati : - - -

6 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 19 september, 2007 21:40, de volgende bedenking ...

Vlamingen, jullie hebben mijn vote!

 
Anonymous Anoniem had op 19 september, 2007 21:59, de volgende bedenking ...

hi, best BVLG, ik heb mij sinds kort ook aangemeld bij marketingfacts, je kunt dus ook op Sideburns stemmen: www.sideburns.be

 
Anonymous Anoniem had op 19 september, 2007 22:20, de volgende bedenking ...

Met mouseover hebben we idd al meteen goed gescoord. Ik zal zeker eens uitzien naar de andere Belgische blogs in de lijst. Sideburns die hier net wordt vermeldt ziet er alleszins interessant uit.

 
Blogger Wolf had op 20 september, 2007 08:39, de volgende bedenking ...

Marketing top 100... de sites die er tussen staan overstijgen wel vaak het initiële doel.

 
Anonymous Anoniem had op 20 september, 2007 09:54, de volgende bedenking ...

merci Nick, mijn stem heb je al ;-)

 
Anonymous Anoniem had op 23 september, 2007 14:12, de volgende bedenking ...

Zoekmachine Marketing Blog is toch ook Belgisch (van zoekmachine marketing bedrijf QueroMedia

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails