B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

28 augustus 2007

BVLG een snelheidsduivel ?

Deze week is de verkeersdrukte van en naar Brussel 's morgens en 's avonds al merkbaar toegenomen. Volgende week zal het plots nog veel drukker worden. De gemiddelde snelheid zal bijgevolg aanzienlijk dalen.

De screenshot is hieronder toont wat cijfertjes van mijn GPS, een Garmin Nuvi. Aandachtige kijkers zullen ongetwijfeld opmerken dat de maximumsnelheid aan de hoge kant is. Deze keer is het toestel niet aan boord gebracht van een trein of een ander snel vervoermiddel. Zou BVLG een snelheidsduivel zijn ? Onlangs toen ik te Oostende was gaf mijn GPS aan zich op 20.000 meter hoogte te bevinden. Of zou het dan het toestel zijn dat af en toe een beetje overdrijft ... De foto is trouwens genomen toen ik stilstond, waarbij de GPS beweerde toch tegen 0,9 km per uur te bewegen.

3 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 29 augustus, 2007 11:58, de volgende bedenking ...

Bij een vergelijkende studie op reis, tussen de medion pocketpc-gps en de garmin nuvi van een bevriend meereizend koppel, zijn we erachter gekomen dat die nuvi brol is.

Dat ding stuurde ons op de meest onnozele route's, de tijdaanduiding klopte langs geen rekker, en bovendien veranderde het ding constant van gedacht.

Nee, hier komt geen nuvi binnen :-)

 
Anonymous Anoniem had op 29 augustus, 2007 12:58, de volgende bedenking ...

Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat de locatie dat je GPS heeft "ineens" van de ene plek naar de andere springt. Op dat ogenblik heb je een enorme snelheid, hoewel dit maar fictief is en door de foute localisatie komt. Ook al voorgehad bij een wandeling...te voet !

 
Blogger Bruno Peeters had op 30 augustus, 2007 08:15, de volgende bedenking ...

@schuppe

Mijn ervaringen met de nuvi zijn redelijk goed, ik heb geen reden tot klagen.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails