B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

27 februari 2007

Onverwachte links volgens Technorati

Technorati laat toe na te gaan welke sites er naar een URL linken, bijvoorbeeld naar dit weblog : http://technorati.com/search/http://bvlg.blogspot.com.

Indien je je aanmeldt in Technorati kan je Watchlists aanmaken. Deze laten toe na te gaan in welke blogberichten een sleutelwoord of een URL voorkomen. In mijn watchlist ga ik onder meer na wie er naar dit weblog linkt. Voor elke lijn in een watchlist biedt Technorati ook een RSS-feed aan. Dit is bijvoorbeeld de feed voor de links naar dit weblog : http://technorati.com/watchlists/rss.html?wid=453147.

Ik gebruik Bloglines als feedreader, waar ik dus ook geabonneerd ben op de RSS-feed voor de links naar dit weblog volgens Technorati.

Daarstraks had ik volgens deze RSS-feed bizarre links, kijk maar hieronder op het plaatje.

Ondertussen zijn deze bizarre links verdwenen, de search binnen Technorati geeft opnieuw "normale" resultaten. Waar zou de fout gelegen hebben, bij Technorati of bij Bloglines of bij de combinatie ? In ieder geval, dergelijke links naar dit weblog ben ik liever kwijt dan rijk.

Technorati : - -

2 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 28 februari, 2007 10:53, de volgende bedenking ...

Ligt aan Technorati, én de combinatie met een web-based RSS-lezer als Bloglines.

Technorati is nogal spamgevoelig - soms verschijnen splogs met backlinks (die dus gewoon bedoeld zijn om jou naar ginder te lokken), die er na een tijdje weer worden uitgefilterd.

Maar door het feit dat Bloglines om de paar uur (of vaker) gaat checken, en zijn éénmaal opgehaalde resultaten niet meer deletet als ze weer uit Technorati verdwenen zijn, heb je er meer last van dan wanneer je een desktop rss lezer zou gebruiken (ik gebruik geen andere web-based RSS lezers, het zou kunnen dat daar dezelfde redenering geldt).

Voor technorati searches ben ik daarom van bloglines afgestapt, die bekijk ik enkel nog in GreatNews.

 
Blogger Bruno Peeters had op 28 februari, 2007 19:48, de volgende bedenking ...

Hallo Pascal,

Het bizarre was dat in de feed bij Technorati helemaal geen verwijzingen bevatte naar dit blog, maar wel naar allerlei andere blogs. Vermoedelijk was Technorati even de pedalen kwijt.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails