B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

10 december 2006

NewsEngine : corporate blogging

Omdat PR bureau NewsEngine jarig was, was Debbie Weil uitnodigd om te komen praten over het fenomeen Corporate Blogging. Debbie Weil is de auteur van The Corporate Blogging Book: Absolutely Everything You Need to Know to Get It Right.

The usual suspects waren aanwezig. Bloggers Philippe Borremans en Bruno Segers waren daar als leden van het panel. Verslaggevers Robin Wauters (Marketingblog.eu) en Wim De Preter van De Standaard waren er ook.

In het exclusieve interview van De Standaard met Debbie Weil (hier op de site van De Standaard of in PDF bij Prosite) heb ik weinig nieuws vernomen over Corporate Blogging, behalve misschien dat er volgens Debbie Weil in de VS reeds 40 bedrijven uit de Fortune een blog hebben. Hoe zat het nu weer met de bedrijven van de Bel20 of met de Belgische beursgenoteerde bedrijven ? Hoe groot moet het vergrootglas zijn om een Belgische corporate blog te vinden ?

Trouwens, kan een PR bureau dat een activiteit organiseert over Corporate Blogging het zich veroorloven zelf geen corporate blog te hebben ?

Technorati : - -

2 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 10 december, 2006 21:33, de volgende bedenking ...

Beursgenoteerd en CEO: Jan Callewaert van Option is begonnen met bloggen:

http://www.ondernemeringent.be/2006/12/ondernemerschap-en-innovatie.html

 
Anonymous Anoniem had op 13 december, 2006 02:34, de volgende bedenking ...

Tsja... één goeroe maakt nog geen lente. Ook in Nederland komt het corporate bloggen nog niet van de grond. Maar we hebben in ieder geval goede voorbeelden van hoe het niet moet.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails