B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

19 maart 2006

Gedaan met tijd.com

TijdnetSinds 15 maart 2006 is mijn e-mail adres bij tijd.com niet meer actief. Tijd had reeds in september 2005 aangekondigd dat het zou stoppen met het aanbieden van gratis internet. Een overstap naar Online Internet werd wel aangeboden. Dit houdt in dat het e-mail adres @tijd.com vervangen wordt door een e-mail adres @myonline.be.

Ik heb het @tijd.com e-mail adres iets meer dan 6 jaar gebruikt, vanaf januari 2000. In 2000 - in volle dotcom periode - waren er verschillende aanbieders van gratis internet. Het business model van deze aanbieders was gebaseerd op de commissies die ze ontvingen voor de binnenkomende oproepen via het telefoonnet. ADSL en internet via de kabel stonden toen nog in hun kinderschoenen. Ondertussen wordt er amper ingebeld, bovendien zijn er nu ruimschoots alternatieven voor de gratis e-mail-adressen. Voldoende redenen voor Tijd om er mee te stoppen.

Ik heb lange tijd enkel het e-mail adres bij mijn werkgever gebruikt. Vanaf 2000 ben ik voor mails die niets te maken hadden met mijn professionele activiteiten overgeschakeld naar het tijd.com adres. Dit leidde af en toe tot grappige reacties. Werk jij nu voor de Tijd ? Sinds geruime tijd heb ik een e-mail adres op een eigen domein, maar ik bleef voornamelijk het tijd.com adres gebruiken. Vanaf september heb ik het gebruik van de tijd.com adres afgebouwd en ben ik overgeschakeld naar het e-mail adres met het eigen domein. Toen kwamen er opnieuw reacties zoals ben je van werkgever veranderd ?

De laatste tijd kreeg ik een heleboel spam binnen op het tijd.com adres. Bovendien was ik door de jaren op een aantal mailing lists geabonneerd geraakt. Voor sommige deed ik de moeite niet om uit te zoeken hoe ik mij kon afmelden, voor sommige lukte het afmelden mij gewoonweg niet. Van die junk ben ik nu dus verlost.

Technorati : - -

Related Posts with Thumbnails