B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

31 maart 2006

Corporate Blogging

Het bedrijf waarvoor ik werk heeft geen blog. Werknemers worden evenmin gestimuleerd om op interne blogs te bloggen. Gelukkig ken ik nog een collega die al zeer lange tijd een blog heeft. Af en toe hebben we het er wel eens over dat onze werkgever de voordelen van blogs of wiki's (nog) niet inziet.

Binnen één van de verenigingen waarin ik actief ben is het idee opgekomen een blog op te zetten. Met deze blog zouden de standpunten van de vereniging makkelijker naar buiten kunnen komen, wat het imago van de vereniging ten goede zou komen. Bovendien zou het ook toelaten de binding met de leden te versterken.

Ik heb de voorbije week op 't internet publicaties rond corporate blogging opgespoord. Vanmorgen las ik via Michel dat de CTO van Amazon bedenkingen heeft bij corporate blogging, meer leesvoer is vinden op zijn eigen blog.

Hier zijn alvast enkele publicaties over corporate blogging.

Corporate Blogging - The Beginners' Guide to Corporate Blogging

The Gilbane Report - Blogs & Wikis: Technologies for Enterprise Applications? (maart 2005)

Deutsche Bank Research - Blogs: The new magic formula for corporate communications? (augustus 2005)

Guidewire Group - Blogging in the Enterprise (oktober 2005)

Computerworld - Corporate Blogging: Beyond the Water Cooler (november 2005)

Infoworld - Special Report : Blogs and Wikis for the Enterprise

informit.com - Blogging: Can It Be Useful for Your Business? (maart 2005)

Scout - 10 Tips for Becoming a Great Corporate Blogger (2006)

Nielsen BuzzMetrics (voorheen Intelliseek) - Talking From the Inside Out: The Rise of Employee Bloggers (najaar 2005)

Backbone - Corporate Blogging - Is it worth the hype ? (2005)

Harvard Business School - Working Knowledge - Does Your Company Belong in the Blogosphere? (november 2005)

Ik heb zelf nog niet alles gelezen. Ik vermoed dat ik hiermee eventjes zoet zal zijn. Personen die op de hoogte zijn van andere interessante publicaties over corporate blogging mogen mij dit altijd laten weten.

Technorati :

2 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 10 april, 2006 13:28, de volgende bedenking ...

Je moet zelf maar oordelen of het interessant is, maar ik heb mijn mening over bedrijfsbloggen hier neergeschreven: http://www.netlash.com/log/bedrijfsblog .

 
Blogger Bruno Peeters had op 11 april, 2006 00:35, de volgende bedenking ...

@Bart
Bedankt voor je suggestie.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails