B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

07 februari 2006

Tankt u ook voordelig ?

Informatie waar je voordelig kan tanken kan je vinden op www.voordeligtanken.be. Je kon er de laatste dagen op de Vlaamse nieuwssites niet naast kijken. Het persbericht over deze website heeft de kranten gehaald : De Standaard, Gazet Van Antwerpen en Het laatste Nieuws.


Het business model van deze site is vrij eenvoudig. Je doet een beroep op vrijwilligers om brandstofprijzen te verzamelen. Je stimuleert deze vrijwilligers ook nog om zo veel mogelijk vrienden op de hoogte te brengen van deze site. In ruil voor brandstofprijzen of voor doorverwijzigingen geef je de geregistreerde gebruikers punten. Deze punten kunnen vervolgens geruild worden voor cadeaucheques of voor cadeaus die door partners worden aangeboden. Af en toe organiseer je nog een wedstrijd om de geregistreerde gebruikers aan je te binden. Het echte geld verdien je door het plaatsen van advertenties op je website of door het vinden van partners. Zie ook de faq.

Het business model blijkt te werken. Volgens Pub zijn er 3.000 registreerde gebruikers en 4.500 afzonderlijke bezoekers per dag. Het aantal weblogs in België met een dergelijk aantal bezoekers lijkt mij zeer beperkt te zijn.

Wat ik storend vind aan deze website is dat voor je de brandstofprijzen te zien krijgt, je eerst akkoord moet gaan met een vrij omvangrijke disclaimer. Indien je echter rechtstreeks naar www.voordeligtanken.be/home.php surft ontsnap je aan deze hindernis. De volledige disclaimer kan je nalezen op www.voordeligtanken.be/index_nl.htm.

Zondagavond heb ik nog diesel getankt. Het tankstation waar ik toen getankt heb rekende 1,028 €/liter. In de beurt van Leuven blijkt dit nog een redelijke prijs te zijn. Op de site is er maar één tankstation - overigens aan de andere kant van Leuven - waar ik nog goedkoper terecht kon, namelijk voor 1,017 €/liter. www.voordeligtanken.be houdt echter geen rekening met het feit dat ik met mijn Delhaize pluskaart bij Q8 nog extra plus-punten kan verzamelen, zodat de uiteindelijke prijs nog iets lager uitvalt.

Technorati: - - -

Related Posts with Thumbnails