B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

21 februari 2006

Nummer 100

bvlgOp 29 september 2005 verscheen het eerste bericht op dit weblog. Op 145 dagen verschenen 100 berichten, dit is immers bericht nummer 100.

Ik ben met dit weblog gestart als een soort experiment. Iemand had mij lange tijd daarvoor attent gemaakt op Bloglines, wat leidde tot het ontdekken van het weblog-gebeuren. Ik had geen vooraf gedefinieerd plan van wat ik met dit weblog van plan was. Ik zag het als een kanaal om een aantal bedenkingen van mezelf naar buiten te brengen. Ik had nooit kunnen vermoeden dat ik voldoende inspiratie voor 100 berichten zou vinden.

Ik heb een IT-achtergrond, wat vermoedelijk een deel van mijn interesses verklaart. Vermits wat ik bij mijn werkgever doe niets te maken heeft met het weblog-gebeuren, koos ik er voor naamloos te bloggen. Ik zie mezelf als observator (met dit weblog). Ik merk zaken op en ik rapporteer daarover, dikwijls teruggekoppeld naar mezelf.

Indien ik terugkijk op de eerste 99 berichten, merk ik dat de berichten voornamelijk het webgebeuren als onderwerp hebben. Daarnaast zijn er toch een 20-tal berichten over mezelf. Recepten voor cake of kalfsblanket zal u hier niet vinden. De resultaten van een aantal persoonlijksheidstesten bijvoorbeeld wel. Er waren wel enkele bedenkelijke bij (zoals deze en deze), maar toch ook enkele serieuze. Ik hoop binnenkort nog een aantal serieuze testen aan bod te laten komen. Over mijn dagdagelijkse professionele bezigheden heb ik tot nu toe amper iets losgelaten. Misschien komt dit er wel van.

Het aantal bezoekers van dit weblog wordt door een aantal tellertjes opgevolgd. De gemiddeldes die al deze tellers beweren vast te stellen variëren nogal. OneStat meet 18 bezoekers en 24 pageviews per dag, Realtracker meet 20 bezoekers per dag, Belstat meet eveneens 20 bezoekers en 28 pageviews per dag, Webstats4u merkt 26 pageviews per dag, Google Analytics heeft het over 23 visits en 32 pageviews per dag, Sitemeter ziet 29 bezoekers per en 45 pageviews per dag. OneStat en Sitemeter zijn al aan boord van bij de start. De andere tellertjes lopen pas mee vanaf midden november.

De RSS-feed van dit weblog wordt geleverd door Feedburner. De Feedburner-stats tonen aan dat er nu zo'n 25 afnemers zijn van de
RSS-feed. Statistieken over het gebruik van de ATOM-feed van Blogger.com heb ik niet.

In oktober merkte ik eerder toevallig de rangschikking van Belgische blogs van Peter Forret op. Diezelfde periode had ik ook Blogshares ontdekt. Dit leidde vervolgens tot het idee om de rangschikking van Peter te combineren met de waardering volgens Blogshares. De gebruiksstatistieken toonden telkens een stijging na de publicatie van de verschillende versies van de waardering van Belgische weblogs volgens Blogshares (versie 1, versie 2, versie 3 en versie 4) en de rangschikking van Belgische weblogs volgens Alexa.

Een reactie van LVB op een bericht over fuckvanbraekel.be heeft ook wel wat bezoekers aangetrokken (via Rigoureus). De laatste tijd is er bovendien enige belangstelling voor de berichten over social business networks (ecademy, nogmaals ecademy, Linkedin, nogmaals Linkedin en OpenBC). De twee berichten over de Fanta-storm de laatste dagen hebben ook enkele extra lezers opgeleverd.

De 99 berichten hebben tot nu toe een 100-tal reacties opgeleverd. Ik zie een aantal vaste bezoekers telkens opnieuw opduiken. Blijkbaar vinden ze mijn schrijfsels de moeite waard. Hopelijk blijven ze langskomen ...

2 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 21 februari, 2006 07:40, de volgende bedenking ...

Ik blijf zeker langskomen!

 
Anonymous Anoniem had op 21 februari, 2006 21:13, de volgende bedenking ...

Proficiat ! Helemaal niet slecht voor een "experiment". All the best.

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails