B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

10 februari 2006

Linkedin - weer een connectie bij

LinkedIn
Gisterenavond - tijdens het drankje na een lezing - werd ik aangesproken door iemand die verbaasd was dat ik zijn invitation in Linkedin nog niet aanvaard had. Af en toe krijg ik invitations in Linkedin. Indien de naam van de verzender mij niet bekend voorkomt, ga ik er niet op in.

De persoon die mij gisterenavond aansprak kende ik wel van ziens, maar ik kon mij zijn naam helemaal niet herinneren. Ik vroeg hem zijn invitation opnieuw te sturen naar mijn email adres bij mijn werkgever. Hij kende immers mijn naam wel en ook mijn werkgever. Het email-adres is daar nog steeds voornaam.naam@werkgever.be.

De persoon heeft mij ondertussen zijn invitation bezorgd. Hij moest wel toegeven dat hij zijn eerste invitation naar een verkeerd email adres had gestuurd. Het feit dat ik niet inging op zijn eerste invitation lag dus niet aan mij (oef). Nu ken ik zijn naam wel. Deze deed geen enkel belletje rinkelen. Ondertussen is mijn aantal connecties in Linkedin weer met één verhoogd.

Ik merkte zojuist dat Linkedin weer iets gewijzigd heeft. Van zodra het aantal connecties van een persoon groter is dan 500, krijg je het exacte aantal niet meer te zien, enkel de vermelding "500+" verschijnt. Mijn aantal connecties is nog ver van de 500 en ik heb overigens ook geen enkele ambitie om dit aantal te behalen. Mij stoort het dus niet. De deelnemers aan de populariteitswedstrijd is het leven echter wel moeilijker gemaakt.

Personen die op zoek zijn naar meer ervaringen en informatie over netwerken kunnen terecht op deze Nederlandstalige blog.

Technorati tags :

2 Bedenking(en) :
Blogger yab had op 21 februari, 2006 17:08, de volgende bedenking ...

Oef, 500 connecties, daar zit ik anders ook nog lang niet aan. Ik zal eens wat beter mijn best moeten doen om mijn netwerk uit te breiden.

 
Anonymous Anoniem had op 06 mei, 2007 13:39, de volgende bedenking ...

Wanneer is iemand het waard om tot je connectiekring toe te treden ?

Ik ben nu net terug van Barcamp, en met de mensen waar ik een leuke/interessante babbel mee had, mensen die mij voorgesteld werden door mensen die ik wel goed ken, of mensen waar ik een presentatie van bijwoonde die ik wel heel goed vond, zijn voor mij 'kandidaten'...
Het is inderdaad niet makkelijk om vandie mensen het 'officiële' linkedin adres te pakken te krijgen... Dat is uiteraard gokken..

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails