B.V.L.G.

Mijn Initialen - Bedenkingen van en over mezelf, over business, over het webgebeuren, over social media, over alles rondom mij

22 februari 2006

BVLG-blog is geen spam blog (meer)

Toen ik gisteren het honderdste bericht op dit weblog plaatste, merkte ik dat Blogger deze blog ook met een cadeautje bedacht. De BVLG-blog was immers locked. Dit houdt in dat telkens een captcha - in Blogger termen een word verification field on the posting form - moet ingevoerd worden bij het publiceren van een nieuw bericht. Nieuwe berichten kunnen nog wel geplaatst worden, het publiceren ervan is iets lastiger.

De algoritmes van Blogger hadden besloten dat deze blog een spam blog zou kunnen zijn. Het feit dat er af en toe berichten verschijnen met nogal veel externe links (bijvoorbeeld de Fanta-storm, de Technorati-rankings van de Belgische blogs of de Blogshares-valuations van de Belgische blogs) zal daar misschien wel toe bijdragen.

Gelukkig biedt Blogger de mogelijkheid om te laten weten dat je er niet mee akkoord gaat. Dit houdt in dat een medewerker van Blogger je blog even nakijkt. Gelukkig voor mij kreeg ik vrij snel het goede nieuws.

From: Blogger Support [mailto:support@blogger.com]
Sent: woensdag 22 februari 2006 0:27
To: BVLG
Subject: Re: [#393966] Non-spam review and verification request: http://bvlg.blogspot.com

Hello,

Your blog has been reviewed, verified, and whitelisted so that it will no longer appear as potential spam. If you sign out of Blogger and sign back in again, you should be able to post as normal. Thanks for your patience, and we apologize for any inconvenience this has caused.

Sincerely,
Blogger Support


PS. Terwijl ik dit bericht aan het intikken ben krijg ik weer een email binnen van een comment spammer. Snel verwijderen is bijgevolg de boodschap.

Technorati : - - -

2 Bedenking(en) :
Anonymous Anoniem had op 04 juni, 2007 10:26, de volgende bedenking ...

Een discussie over Junk content van malafide seo's

 
Anonymous Anoniem had op 13 juni, 2007 19:15, de volgende bedenking ...

Comment spam en spam-logs zijn een serieus probleem. Helaas; waar gehakt wordt vallen spaanders.
Spam Weblog

 

Heeft u ook een bedenking ?

<< Home

Related Posts with Thumbnails